ایسانایسان، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 1 روز سن داره

☃ لـحظه لـحظه بـا آیسان

رشد کودک

1390/12/17 17:13
516 بازدید
اشتراک گذاری

ماه 7، هفته 2

دفعات مشاهده: 467
زمان مورد نظر را انتخاب کنید:

کودک شما چگونه رشد می کند؟

به زودي كودكتان به شما خواهد فهماند كه براي غذا خوردن با دست آماده شده است. نشانه اين امر مي تواند آن باشد كه قاشقي را كه با آن به او غذا مي دهيد از شما بگيرد، يا غذا را با دست از بشقاب شما بيرون بريزد. چهار يا پنج لقمه كوچك از غذا را بر روي صندلي او يا يك بشقاب نشكن قرار دهيد. براي كاهش احتمال خفه شدن، غذا را در حالي به كودك بدهيد كه به صورت عمودي و صاف بر روي صندلي نشسته باشد. از غذا دادن به او در حالي كه به صورت خميده در صندلي ايمني خود در ماشين يا در كالسكه قرار گرفته است خودداري كنيد.
ممكن است كودك شما اشتهاي خوبي داشته باشد اما هنوز دندان ندارد؛ پس از غذاهايي شروع كنيد كه بتواند با لثه بجود و يا به راحتي در دهانش حل شوند. در آينده و با رشد كودك مي توانيد لقمه هايي از بعضي غذاهايي را كه خودتان مي خوريد به او بدهيد.

زندگی شما: اختصاص دادن مدتي از وقت به خودتان

اكثر مادران كمترين توجه را به خودشان مي كنند. مراقبت از كودك، انجام شغل، تامين نيازهاي همسر و خانه داري در اولويتهاي اول قرار دارند. اما شما بايد به خودتان نيز اهميت بدهيد زيرا در غير اين صورت ادامه زندگي برايتان مشكلتر خواهد شد. اين كار مانند آن است كه بخواهيد يك ماشين را بدون بنزين برانيد.
از آنجايي كه شما نمي توانيد چند ساعت به 24 ساعت شبانه روز اضافه كنيد، پس همين ساعتهايي را كه در اختيار داريد به طور صحيح به كارهاي مختلف اختصاص دهيد. ابتدا از خودتان بپرسيد كه از چه كارهايي مي توانيد صرفنظر كنيد. به عنوان مثال آيا كارهاي داوطلبانه اي وجود دارند كه بتوانيد كنار بگذاريد؟ يك راه ديگر براي استفاده بهتر از زمان، آن است كه براي همه دقايق برنامه ريزي كرده و سعي كنيد در هر كار چند دقيقه صرفه جويي كنيد! دفعات پخت غذا در طول هفته را كمتر كنيد، اما در هر دفعه مقدار بيشتري غذا بپزيد و قسمتي از غذا را براي وعده بعد در يخچال يا براي هفته بعد در فريزر نگهداري كنيد. مي توانيد گاهي اوقات از غذاهاي آماده كه از فروشگاه مي خريد استفاده كنيد. در صورتي كه وضعيت تميزي و مرتبي خانه همانند گذشته نيست، نگران نشويد. در صورت نياز از ديگران تقاضاي كمك كنيد يا در صورتي كه آنها پيشنهاد كمك دادند پيشنهاد آنها را بپذيريد.
كارهاي گروهي نيز مي تواند بخشي از فشار بر روي شما را كاهش دهد. مي توانيد بخشي از وظيفه مراقبت از كودك را بر عهده ديگران بگذاريد.
يك فعاليت خاص را براي خودتان (و فقط خودتان) برنامه ريزي كنيد: مثلا يك كلاس ورزشي و يا ناهار خوردن با يكي از دوستان. سپس ليستي از كارهاي مورد نياز يا علاقه خود را (از قبيل مطالعه، خياطي، گشت و گذار در اينترنت) تنظيم كنيد و در هر فرصتي كه به دست مي آوريد يكي از آنها را انجام دهيد.
با زوجهاي ديگر مشورت كنيد تا ببينيد آنها چگونه در زمان خود صرفه جويي كرده و زندگي را آسانتر مي كنند!

   

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

صوفیا
19 اسفند 90 23:22
مامانی میگم مگه ایسان سرپا می ایسته من یه کوچولو نگران شدم اخه سامیار نمی ایسته


نگران نشو عزیزم ایسان به جایی اگه تکیه بده میتونه وایسه بدون کمک هنوز نمیتونه تازه پسرا با دخترا فرق دارن کمی دیر تر را می افتن طبیعیه عزیزم